T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KIRIKKALE / MERKEZ - Yıldırım Beyazıt Anadolu Lisesi

Haberler

Nis

T.C. Dışişleri Bakanlığı Avrupa Birliği Başkanlığı  Ulusal Ajansı tarafından hibelendirilen ve Kırıkkale İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen Erasmus+ Programı kapsamında Yıldırım Beyazıt Anadolu Lisesi olarak konsorsiyum üyesi olduğumuz 2023-1-TR01-KA121-SCH-000164179  sözleşme numaralı Akreditasyon Projesi dahilinde 15-19 Nisan 2024 tarihleri arasında İngilizce öğretmenimiz Serap ÖZBAYRAK rehberliğinde  4 öğrencimiz okul eğitimi için Polonya Długołęka’ya gitmiş olup, “Liceum Ogólnokształcące im. Olimpijczyków Polskich w Długołęce” isimli ev sahibi okuldaki hareketliliği başarılı bir şekilde tamamlamışlardır.

"Digital Footprint-Stem" temalı 3 gün süren hareketlilikte ilk gün öğrenciler Türkiye ve Polonya hakkında sunumlar yaparak ülkelerini ve kültürlerini tanıtmıştır. Ayrıca ülkelerinin eğitim sistemleri ve okulları hakkında bilgilendirme de yapılmıştır.

İkinci oturumda dijital ayak izinin ne olduğu, ideal bir ayak izinin nasıl olması gerektiği tartışılıp fikir alışverişinde bulunulmuştur. Bununla ilgili öğrenciler grup çalışması yaparak çeşitli Web 2 araçları yardımıyla bir sunum hazırlamışlardır.

Üçüncü oturumda dijital karbon ayak izi ve iklime etkisi ile ilgili yine grup çalışması yapıp, posterler hazırlamışlardır. Bu eğitsel programın yanı sıra kültürel aktiviteler de gerçekleştirilmiştir. Krakow, Wroclaw, Dlugoleka ve Varşova’daki tarihi ve turistik mekanlar ziyaret edilmiştir. Tüm bu etkinlikler neticesinde öğrenciler bilişsel, sosyal ve kişisel alanda pek çok kazanım edinmiştir. Farklı eğitim sistemlerini tanıma, yabancı dili etkin kullanma ve işbirlikçi çalışmanın yanı sıra sorumluluk alma, özgüvenli olma ve farklılıklara saygı duyma bilinci gelişmiştir.

Hareketlilik bitiminde Okul Müdürümüz Yalçın KEÇİCİ öğretmenimiz ve öğrencilerle  değerlendirme toplantısı yapmıştır.

“Liceum Ogólnokształcące im. Olimpijczyków Polskich w Długołęce” Okul Müdürü Grazyna PILARSKA’ya, İngilizce öğretmeni İwona OLEJNIK’e ve öğrencilerine işbirlikleri için teşekkür ederiz.

Mrt

İngilizce öğretmenleri Kübra Ersan ve Mustafa Polat koordinatörlüğünde 10/C ve 10/D sınıflarıyla yürütülen “STEMopoly” isimli eTwinning projemizde; gıda sistemleri ve teknolojileri oyunlaştırma araçları yardımıyla “Monopoly” oyunundan ilham alınarak eğitsel oyun olarak tasarlanmaktadır. Dijital araçların artık kaçınılmaz olduğu günümüzde; öğrencilere çevrimiçi ortamlarda yaratıcı içerik üretebilme, eğlence kavramının öğrenme üzerindeki olumlu etkisinden faydalanarak, oyun ile öğrenmeyi pekiştirme hedeflenmektedir. Proje dahilinde Yunanistan, Sırbistan ve Romanya ülkelerindeki partner okul öğrencileri ve öğretmenleriyle çalışılmaktadır. Logo seçimi kapsamında yapılan oylamada okulumuz 10/C sınıfı öğrencilerinden Azra Bozkurt’un logo tasarımı en çok oyu alarak projenin logosu seçilmiştir.

Mrt

Okulumuz İngilizce öğretmenleri Kübra Ersan ve Özgen Altun koordinatörlüğünde 10/A ve 10/C sınıflarıyla yürütülen  “Adherence to Mediterranean Diet” isimli eTwinning projemiz ile Akdeniz Diyeti ve sağlıkla ilişkisi, yapılan çeşitli bilimsel çalışmalarla araştırılmaktadır. Bunun yanı sıra 2003 yılında UNESCO’nun Somut Olmayan Miras listesine dahil edilen Akdeniz diyetinin hangi yönleriyle sadece beslenme tarzı olmaktan çıkıp kültürlerin ve toplulukları ortak paydada buluşturduğu proje kapsamında incelenmektedir. Bu amaçla, projeye dahil öğrenci ve öğretmenlerden karışık ülke takımları oluşturulmuş ve yapılan çevrimiçi toplantıda her takım önceden hazırlanan başlıklarla ilgili bilimsel makale analizi yapmış, çeşitli çevrimiçi quizlere katılmış, öğrenciler tarafından işbirliği ile poster, slogan ve infografikler hazırlanmıştır. Proje dahilinde Yunanistan, Sırbistan ve Slovakya ülkelerindeki partner okul ve öğretmenlerle çalışılmaktadır. Haziran ayına kadar devam edecek olan proje sonunda, işbirlikçi araçlar kullanılarak e-dergi ve takvim tasarlanacaktır.

Mrt

18 Mart Çanakkale Zaferi ve Şehitlerimizi Anma Programı Okulumuz öğrenci ve öğretmenleri tarafından gerçekleştirildi. Program etkinliği olarak Kırıkkale Şehitlik Mezarlığına geleneksel şehitlerimizi anma ve yad etmek için ziyaret düzenlendi. Bu konuda ecdadımıza ve şehitlerimize sahip çıkma bilinci verilmeye çalışıldı.

Mrt

Okulumuz İngilizce öğretmenleri Kübra Ersan ve Özgen Altun koordinatörlüğünde 10/A ve 10/C sınıflarıyla yürütülen  “Adherence to Mediterranean Diet” isimli eTwinning projemiz ile Akdeniz Diyeti ve sağlıkla ilişkisi, yapılan çeşitli bilimsel çalışmalarla araştırılmaktadır. Proje dahilinde Yunanistan, Sırbistan ve Slovakya ülkelerindeki partner okul ve öğretmenlerle çalışılmaktadır. Haziran ayına kadar devam edecek olan proje sonunda, işbirlikçi araçlar kullanılarak e-dergi ve takvim tasarlanacaktır. 

İngilizce öğretmenleri Kübra Ersan ve Mustafa Polat koordinatörlüğünde 10/C ve 10/D sınıflarıyla yürütülen “STEMopoly” isimli bir diğer eTwinning projemizde; gıda sistemleri ve teknolojileri oyunlaştırma araçları yardımıyla “Monopoly” oyunundan ilham alınarak eğitsel oyun olarak tasarlanmaktadır. Proje dahilinde Yunanistan, Sırbistan ve Romanya ülkelerindeki partner okul ve öğretmenlerle çalışılmaktadır.

Stem etiketine sahip olan okulumuz, bu yıl boyunca devam eden STEM Keşif 2024 Kampanyasında da yer almış ve eTwinning projemiz dahilinde uygulanan Karışımlar Deneyi ile Stem Kampanyasına dahil olmuştur. Koordinatör öğretmen ve öğrencilerle okulumuz bahçesinde yapılan “Stem is Everywhere” deneyi ile sınıf ve laboratuvar sınırları dışına çıkılarak öğrencilerimize mekandan bağımsız çalışmalar yapma fırsatı verilmiştir. 10. Sınıf kimya dersi müfredatıyla paralel yapılan deney ile öğrencilerimiz öğrendiklerini uygulama fırsatı bulurken İngilizce öğretmenlerimiz de disiplinler arası çalışma yapmışlardır.

Mrt

Okulumuzun dahil olduğu “The Effect of Technological Devices on Our Lives" (Teknolojik Aletlerin Yaşamımıza Etkisi)” isimli eTwinning projesi Türkiye, Polonya, Romanya ve Yunanistan’dan okulların katılımıyla resmi olarak başlamıştır. Okulumuz İngilizce öğretmeni Serap ÖZBAYRAK’ın rehberliğinde toplam 7 öğrenci bu projede yer almaktadır. Bu uluslararası proje kapsamında öğrencilerimiz hem önemli bir konu üzerinde birlikte çalışma fırsatı yakalayacaklar hem de İngilizce dil becerilerini geliştirme fırsatlarına sahip olacaklardır.

Proje kapsamında, hem projede görevli olan öğrencilere hem de okulumuzun diğer öğrencilerine e-güvenlik konulu bilgilendirme eğitimi verildi ve pano hazırlandı. Çocuk ve gençlerin interneti belirli bir sorumluluk dahilinde nasıl güvenle kullanacaklarına ve internetin yasadışı ve zararlı içeriklerinden nasıl korunacaklarına dair bilgi paylaşımı yapıldı. Böylelikle güvenli internet kullanımı ile ilgili farkındalık yaratarak web 2.0 araçlarının da güvenli ve bilinçli kullanımı amaçlanmıştır.

Mrt

İLESAM (İlim ve Edebiyat Eseri Sahipleri Meslek Birliği) tarafından telif hakları konusunda öğrencilerin bilinç düzeyinin geliştirilmesi amacıyla düzenlenen "Esere Saygılı, Korsana karşıyız" adlı 8. Ulusal Afiş  ve Slogan Yarışması'nda okulumuz  11-G sınıfından Yağmur Siper adlı öğrencimiz yaptığı afiş çalışmasıyla 2. olmuştur. Öğrencimiz Yağmur Siper, yarışmada derece alan çalışmaların ödüllendirildiği 4 Mart 2024 Pazartesi günü Ankara Millî Kütüphane Salonunda gerçekleştirilen törene katılmıştır. Öğrencimizi kutlar, başarılarının devamını dileriz.

Şbt

Türkiye Satranç Federasyonu Kırıkkale İl Temsilciliği tarafından düzenlenen 19-20 Şubat 2024 tarihlerinde Olimpik Yüzme Havuzu Satranç Salonu'nda yapılan satranç yarışmasında okulumuz satranç grubu öğrencileri (11/E Burak Ateş, 11/A Aytekin Berke Kaya, 11/A Mert Fatih Cebeci, 9/B Enes Bayrakcı) dördüncü olmuştur. Öğrencilerimizi tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.

Şbt

SPIEL MIT UNS

Okulumuzda E twinning projeleri kapsamında Almanca öğretmenimiz Ferda Yanardağ ve seçili 5 öğrencimizin katkılarıyla Almanca hazırlanacak olan E twinning projemiz başlamıştır. BİZİMLE OYNA başlıklı projenin  ortakları Polonya, Danimarka, Litvanya ve Türkiye olmuştur. Proje bir masa oyunu aracılığıyla Almanca dilini keşfetmeyi amaçlıyor. Bu poje öğrencilerin çeşitli unsurları ve kuralları birleştirerek kendi masa oyunlarını tasarlamalarını içeriyor. Mantıksal düşünmeyi, stratejiyi ve işbirliğini kullanarak öğrenciler entellektüel becerilerini geliştirirken, oyunlarla ilgili kelime dağarcığının geliştirilmesine, yaratıcılığın teşvik edilmesine ve problem çözme becerilerinin geliştirilmesine yardımcı olacaktır.

Ock

2023 Yılı Avrupa Birliği Erasmus+ KA210-SCH Okul Eğitiminde Küçük Ölçekli Ortaklıklar Faaliyeti kapsamında Polonya koordinatörlüğünde ortak okul olarak başvurduğumuz ‘TOGETHER, SCHOOLS GO DIGITAL!’ isimli projemiz kabul edilmiştir.

 

Polonya’dan I LiceumOgólnokształcące im. St. Staszica w Pleszewie okulu koordinatörlüğünde ve Romanya’dan ColegiulNationalMihai Eminescu Oradea isimli ortak okulumuzla Temmuz 2024 – Haziran 2025 tarihleri arasında yürüteceğimiz 12 aylık projemizin toplam bütçesi 60.000 Euro olup, proje aktivitelerini gerçekleştirmemiz için okulumuza verilecek olan hibe desteği 20.000 Euro´dur.

En güncel dijital uygulamaları kullanarak Ters Yüz Edilmiş Öğrenme Modeli (Flipped Learning), Proje Temelli Öğrenme (Project-Based Learning) ve Karma Öğrenme (Blended Learning) ana konu başlıkları altında yapılacak aktiviteleri ve bilgi paylaşımını içeren projemiz kapsamında 2 adet sanal toplantı ve 3 adet fiziksel hareketlilik gerçekleştirilecektir. Okul olarak Ekim 2024 tarihinde Polonya’ya ve Mayıs 2025 tarihinde Romanya’ya gerçekleştireceğimiz hareketliliklere okulumuzdan 4 öğretmenimiz ve 8 öğrencimiz katılacak olup, yabancı misafirlerimiz Şubat 2025 tarihinde bir hafta boyunca okulumuzu ziyaret edeceklerdir.

Ock

Okulumuzdaki ihtiyaç sahibi öğrencilerimizin yararına yapılan kermesimiz amacına hizmet etmiş olup etkinliğimize katkıda bulunan değerli velilerimize, öğrenci ve öğretmenlerimize teşekkür ederiz.

Ock

"Anadolu Mektebi Yazar Okuma Programı" kapsamında öğrencilerimiz bozkırın bilgesi Cengiz Aytmatov okumaları sunumlarını okul panelimiz de dinleyicilerin beğenisine sunmuşlardır.

Ock

Yıldırım Beyazıt Anadolu Lisesi öğretmen ve öğrencileri olarak dönem sonu etkinlikleri kapsamında Kırıkkale Bilim Merkezine gezi düzenledik.

 Gezi kapsamında öğrenciler çeşitli bilimsel gösteri deneylerine katıldilar. Gezi öğrenciler açısindan verimli olmuştur.

Ara

Okulumuz İngilizce öğretmeni Kübra Ersan, 2022-2023 eğitim öğretim yılında koordinatörlüğünü yaptığı ve hepsi kalite etiketi ödülü alan 3 projesi ile 14-16 Aralık tarihinde Antalya’da düzenlenen eTwinning 14. Ulusal konferansına davet edilerek ilimizi ve okulumuzu temsil etmiştir. 

Aynı konferansta toplam 11.000 proje arasından örnek proje olarak seçilen Dijital Vatandaşlık (Towards a Sustainable European Digital Citizenship: Building the right to Have Rights) isimli, okulumuzun kurucusu olduğu Yunanistan, İtalya, İspanya ve Fransa’daki partner okullarla tamamlanan projeyi açtığı stantla Yeğitek yetkilileri ve katılımcılara tanıtan öğretmenimizi, projelere katkı sağlayan öğretmen ve öğrencilerimizi tebrik ediyoruz.

Ara

Avrupa Atık Azaltım haftası (EWWR) kapsamında, okulumuz dijital vatandaşlık ekibince 24 Kasım 2023 tarihinde “From Trash to Treasure” (Çöpten Hazineye) isimli sıfır atık sergisi düzenlenmiştir. Ambalaj atığın azaltılması ve sıfır atık konusuna dikkat çekilen sergide öğrenciler ambalaj atıklardan geri dönüştürdükleri ürünleri sergilemiştir. Avrupa komisyonunca hazırlanan Dijital Vatandaşlık projesine Türkiye’den davet edilen 13 pilot okuldan birisi olan okulumuzda, Dijital Vatandaşlığın 10 etki alanı üzerinde farkındalık çalışmaları yapılmaktadır. Bu kapsamda hazırlanan tanıtıcı broşürler sergi sonunda katılımcılara dağıtılmıştır. Özellikle dijital ayak izini azaltma konusunda yapılan çalışmalarla öne çıkan okulumuzda internet araçlarını yaratıcı kullanma konusunda öğrencilere eğitim verilmekte ve mobil uygulamalar geliştirilmektedir.